Tuesday, July 5, 2011

Kenangan AWIN

Assalamualaikum... & Salam 1 MalaYsia...

Hampir 3 tahun... Aq meninggalkan KIJ [Kolej Islam Johor]... Selama itulah segala kenangan terus mekar dalam ingatan aq bersama sahabat... pensyarah... dan suasana kolej... 

Paling segar dalam ingatan yang x akan aq lupakan adalah AWIN [Angkatan Wira Negara]...  Dari situ aq belajar banyak ilmu yang aq rasa tak leh dapat di mana-mana... Kalo korang nak tahu AWIN nie kira macam Unit Beruniform Kadet Polis... PBSM dan seangkatan dengannya...


-LOGO AWIN-

Banyak ilmu yang perolehi... dari segi Displin Diri... Jati Diri sebagai anak bangsa... Mengenal erti sebenar perjuangan anak bangsa dalam memartabatkan bangsa melayu... Aq nie kalo bab sejarah nie memangla KO... Tapi sejak AWIN nielah aq mula sedar pentingnya sejarah buat diri kita...  Rasa rugila dulu tak blaja betul-betul... Hu.. Hu...


-ORANG KUAT AWIN CIK MARENE & CIK LIN-

Ingat balik kenangan lampau... Cik Marene lah orang yang kami selalu marah... bengang... apatah lagi selalu mengumpat beliau... Apatah lagi diberi gelaran 'SINGA'... Tapi beliau  tak pernah ambil port pun... Bagi beliau mendidik anak bangsa memang mencabar...banyak cabaran yang beliau tempuhi dalam mengajar kami semua erti sebenar Perjuangan...  Walaupun aq tak berapa rapat dengan beliau... Tapi bagi aq beliau boleh dijadikan ikon terbaik dalam memperjuangan anak bangsa... Pepatah JAMBU ada berkata... "Muka Legend Hati Cuit".... 


-INILAH BAKAL PENYAMBUNG WARISAN-

Sekarang semua Ex-AWIN telah pun membuat haluan masing-masing... Walaupun semua itu menjadi kenangan... Tapi semangat AWIN tetap ada dalam hati kami dan terus kekal berjuang sampai ke titisan terakhir... InsyaAllah.... Tiada apa yang menggembirakan beliau... Melainkan melihat anak-anak didik beliau berjaya dalam bidang masing-masing....


-CAMP AWIN D' KEM KAIZEN, PONTIAN-

Perkhemahan Semangat Waja adalah satu pengalaman yang terbaek buat aq coz mengenal erti sebenar kesusahan orang dulu dalam mendapatkan kemerdekaan negara kita... Pertama aq pergi sebagai ahli AWIN coz pertama kali join buat kat Air Terjun Kota Tinggi... dan yang ke2 aq pergi sebagai AJK kat Kem Kaizen... Dalam dok orang sibuk-sibuk camping... Aq sibuk plak mencari pasangan hidup... Ha.. Ha.. Orang kata "Sambil menyelam minum air'.... Tapi apa kan daya hubungan putus di tengah jalan... Tak ada rezeki... Past is past... Tak yah dok pikir... 

Dahla dok dalam khemah... Tak mandi... Masak sendiri... Yang paling tak suka malam pertama makan telur rebus dengan kicap masin... Bersulam dengan ubi kentang ...  Sampai sekarang aq tak leh makan ubi kentang coz teringat peristiwa tersebut.... Oh Tidakkkkkk..

Oklah... aq cerita balik pasal AWIN nie coz Cik Marene akan mengadakan Reunion AWIN di Lagends Golf & Contry Resort, Kulai pada 23 Julai nie.... Bestnya..... Dengar cerita Cik Marene nak tayangkan Video AWIN... Yeeee nak Pergi.... Nak tahu lebih lanjut Hubungi FB Cik Marene.... 

Ku ingin sampaikan pesanan.... Akulah Penyambung WARISAN....



-Wassalam-



2 comments:

Hans said...

wah
aktif juga ekau yer
bagus2
kenangan semua nih
:-)

Ukur Baju Di Badan Sendiri

KhAiReDzAiMy said...

x adala Hans... ni tribute buat smua yg pernah join AWIn... coz pertngahan bln nie ada Reunion...

Saje je nak remaind balik otak nie..
Knangan manis dan pahit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...