Monday, October 1, 2012

Lagu Tobat Maksiat diciplak...

Assalamualaikum.... 


Tengah duduk layan lagu-lagu kat Youtube...  
Terperasan plak lagu favourite aq nie kna ciplak oleh penyanyi kemboja... 

Kecoh katanya pihak Wali band yang telah mengeluarkan lagu nie pada tahun 2009...
sedangkan penyanyi kemboja (yg nyanyi tak berapa nak sedap nie) kata dia yang keluarkan lagu nie dulu... tapi tahun 2010... 

Bukan sikit-sikit penyanyi kemboja nie tiru... Aq rasa 99% penyanyi kemboja di ciplak.. Hanya tukar tajuk dengan alih bahasa dia je... Lirik tak taula plak.... 

Entah la mana satu yang betul pun aq tak tahu... 
Yang penting lagu Tobat Maksiat nie best coz aq paham bahasanya... Hehe daripada  penyanyi kemboja nie nyanyi...

Tobat Maksiat Versi Wali Band


Chob Paroy Versi Veasna


p/s : Yang aq musykil... Kalau dah tahu nak tiru... Kenapa tak sebut sekali Astaghfirullah hal azim... Hehehe

-Peace-

3 comments:

Mira Adzlia said...

huhuhu....rsenye yg Kemboja tu la ciplak..hihi

Anonymous said...

lagu ni pun sma dgn lgu candy af5-demam... soalnya wali band 2 ciplak ke kte yg ciplak sbb lagu candy 2 yg kua dlu kn..

Yan Ty said...

haih , dah xde idea ke nak cipta lagu main ciplak lagu orang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...